Sok idő eltelt már azóta, hogy elkezdtem a versenyzői karrierem. 1997-ben volt, amikor 13 éves voltam. Ezelőtt azt gondoltam, hogy egy korombeli srác nem tudja kiértékelni, hogy mit is akar igazán az életben. Azt hiszem a megfelelő időben kezdtem el. Az édesapám, Vito gokartozott Ituban, ami Săo Paulo környékén található, ott van egy kis farmunk. Egy napon elhívott versenyezni.
Gyorsabb voltam nála, ez egy érdekes momentum volt: ekkor kezdődött az én karrierem és az övé véget is ért. Viccet félretéve, a kezdetek óta nagyon komolyan vettük a karrieremet. Mondom ezt, hiszen az apám mindig segített és elkísért. Az eredményeink is ezt mutatták: 1997-ben megnyertem a Bandeirante Bajnokságot és a Săo Paulo Countryside Bajnokságot, ahol az összes versenyt megnyertem. Ezek az eredmények lelkesítettek minket, azóta biztos vagyok abban, hogy mit akarok az élettől: hivatásos autóversenyzővé szeretnék válni. Azóta is nyertem számos különféle címet.
Igazából nekem több örömteli pillanat is volt a karrierem során. Ezek közül néhány; Dél-Amerikai Világbajnokság (1998) és Pán-Amerikai Gokartbajnokság (2000), a Brazil Formula Renault-ban összetettbeli 2. hely (2002) és a szintén F-3 Dél- Amerikai összetettbeli 2. hely (2003), a Marlboro Mastersen 3. hely (2004 és 2005) és Macau GP 3. hely (2004) – a valaha volt két legnehezebb és legjobb versenye az F3-ban.
És, most, hogy itt az örömökről beszélünk, nem tudom kihagyni azt, ahogy beválasztottak a Renault Driver Development Programba (RDD), a Formula 1-es Renault csapat pilótákat fejlesztő, nevelő programjába, aminek a célja a tehetséges emberek támogatása, hogy elérjenek a csúcsra ebben a sportban. Több száz nemzetközi pilóta közül választottak ki engem.
Az RDD-ben hogyha Isten is úgy akarja, felkészítenek, edzenek, hogy egy napon képes legyél versenyezni a Francia alakulatnál. 2004 óta a Renault támogatja a pályafutásom, közben kiválasztja a csapatokat, bajnokságokat, ahol versenyezni fogok. És szintén fontos, hogy a Renault szponzorálni kezdte azokat a versenyeket, ahol részt vettem. Ez az utolsó tényező nagyon fontos két okból is: 1, mert rendkívül nehéz szponzorokat találni, és mivel a Renault a szponzorom, csak a karrierem fejlesztésével kell foglalkoznom. Végül pedig, egy alapvető pont miatt, hiszen csak akkor válhatsz hivatalos versenyzővé, ha rengeteg szponzor áll mögötted és, ha jó kilátásaid vannak a jövőre nézve ebben a sportban. Részben már véghez vittem az álmomat. Azt gondolom, hogy viszonzom a Renault-tól kapott támogatást a jó eredményeimmel. 2004 májusában - ez volt az első évem a programban – én voltam a legjobb brazil a Marlboro Masters-en és szintén én voltam a legjobb Renault motorral induló, az RDD-sek között. Pontosan emiatt engem kértek fel, hogy versenyezzek a Macau GP-n, amin szintén jól szerepeltem – így kiérdemeltem 2005-re az RDD-vel a szerződéshosszabbítást.
A 2005-ös szezonra a RDD az F3 Európai Bajnokságban indított, ahol végül a 3. helyen végeztem 1 győzelemmel, 2 pole-pozícióval és 4 pódiummal. Ugyanebben az évben volt az egyik legkülönlegesebb pillanat a karrierem során; meghívtak az első F1-es tesztemre, hogy vezessem Fernando Alonso autóját. A Renault megkövetelte, hogy részt vegyek az új GP2-es fejlesztésekben. Az évet Macau bajnokaként fejeztem be, ez a legtekintélyesebb nemzetközi F3 verseny.
Az eredmények meghozták az új RDD szerződést, ezután átélhettem az első szezonom a GP2-ben, amiről azt tartják, hogy ez az utolsó lépés az F1 előtt, hiszen a versenyek ugyanazokon a hétvégéken és pályákon zajlanak. Kemény feladat volt a Durangoval versenyezni, hiszen sok korlátozás volt ott, bár én hittem abban, hogy a pilótáknak és a csapatnak sikerül egy keveset javulni. Bár a végeredmény nem ezt mutatta, de a versenyeken való részvételem jó benyomással volt másokra és örültem a visszajelzéseknek, amiket a GP2-es csapatoktól, menedzserektől kaptam. Összetettben a 16. helyen végeztem és az enyém volt a leggyorsabb kör a Monaco GP-n. Ismét kipróbálhattam Alonso Renaultját és újra megtapasztalhattam, hogy milyen érzés F1-es autót vezetni.
A szezon végén ajánlatot kaptam a kétszeres bajnok ART Grand Prix csapattól. Újra meghosszabbítottam a szerződésem a RDD-tel, ugyanúgy, mint Heikki Kovalainen, aki szintén a csapatnál volt és ma már Formula 1-es pilóta. Boldog vagyok, hogy ilyen hamar megújult a szerződés, a verseny nagyon kemény, fáradságos, sok pilóta azért versenyez, hogy bekerüljön a programba.
A www.lucasdigrassi.com.br honlapról fordítva.
|