Forma 3-as teszt a Hungaroringen!
MNASZ 2009.01.04. 21:42
Nem mindennapi élményben volt része a Suzuki, és Clio márkakupából ismert Michelisz Norbertnek és Kiss Norbertnek, akik hétfőn a Hungaroringen, Steiner Bianca mellett lehetőséget kaptak egy Forma 3-as, 2000 cm3-es, Coloni Nissan versenyautó kipróbálására.
2006.07.11.
A májusi, Hungaroringen rendezett gyorsasági futamon már szóba került a teszt lehetősége, melynek célja a tehetséges utánpótlás megtalálása, hogy Baumgartner Zsolt után valamikor majd ismét lehessen magyar versenyző a F1-ben.
Frank Tamás úr közbenjárására a Coloni csapat segítségével a Szász Motorsport, és Channoch Nissany biztosította a versenyautókat, illetve ellátta a versenyzőket a szükséges információkkal. Ráadásul, még ellenfelekkel is szolgáltak, hiszen ezt az alkalmat kihasználva itt tesztelt a GP2-ben versenyző brazil Lucas Di Grassi, aki a Renault csapatnál készül jövőbeli Forma 1-es pályafutására, és az olasz Enrico Toccacelo, aki korábban többször nyert F3000-ben. A két tapasztalt versenyző, illetve a magyar színekben versenyző Channoch Nissani köridejéhez viszonyíthatták a fiatal tehetségek, mire is képesek az első megmérettetésen.
Steiner Biancának könnyebb dolga volt, hiszen számára már nem idegenek a forma autók. Az osztrák lány két éve az olasz bajnokságban versenyez. Magyarországon tavaly még 1,6-os, de az idén már két literes Renault-val áll rajthoz. Eddigi pályafutása során körülbelül 8000 verseny, illetve teszt kilométert tett már meg, ellentétben Norbiékkal, akik számára meglehetősen ismeretlen volt a gép.
Formula tesztnap a Hungaroringen
2006. július 11.
"Igazán örülök, hogy haladunk előre az utunkon." - jegyezte meg Kiss Norbert a Material Kupán a Coloni Motorsportnál tett látogatást követően. Hétfőn újabb állomáshoz értünk az úton, Kiss Norbert és Michelisz Norbert a márkakupák két éllovasa Bianca Steiner és Channoch Nissany társaságában tesztelt a Hungaroringen külföldi prominens karakterek szeme láttára.
"A világ különböző szinteken és különböző formában megjelenő ellentétekből épül fel. Az ellentétek közötti állandó feszültség és harc biztosítja, hogy a világ jelenségei folyamatosan a változás állapotában legyenek. "
Így látta Hérakleitosz (Kr. e. 6-5. század) görög filozófus a világot nagyságrendileg 2500 évvel ezelőtt, álláspontja pedig tartja magát napjainkban, az autóversenyzés világában is. Az antik gondolkodó szavai 2006. július 10-én több szempontból is megerősítést nyertek, bennem legalább is ez a gondolat fogalmazódott meg, amikor a hétfői F3-as tesztet követően elhagytam a Hungaroringet, miután Kiss Norbertet ismét egy Formula autó volánja mögött láthattuk. Az érzés valahogy ismerős volt, mivel Norbi tavaly ősszel már kipróbálhatta magát Channoch Nissany Coloni Nissan típusú versenyautójában, akkor azonban 0 Celsius fokos hőmérséklet és eső fogadta, nem beszélve az éppen a pályán zajló építési munkálatokról. A tavalyi lehetőség tehát örömteli és nagyon fontos volt, azonban csak több, mint fél évvel később, 2006. július 10-én hétfőn beszélhettünk igazi ismerkedésről, amikor Norbi ideális körülmények között tesztelhette ismét a Coloni Nissan-t a Szász Motorsport csapatánál Michelisz Norberttel és Bianca Steinerrel közösen. A hétfői tesztnap minden bizonnyal egy újabb lépcsőfok a Material Kupán történt Coloni Motorsport látogatást követően, ekkor Paolo Coloni Úr vendégül látta a márkakupák két élen álló versenyzőjét és biztosította őket, hogy a közeljövőben megbizonyosodik képességeikről. Maestro Coloni elképzelései szerencsére hasonlóak Frank Tamás, az MNASZ Alelnökének céljaival, Frank Úr igen fontosnak tartja a tehetségek kutatását és támogatását Baumgartner Zsoltot követően is, ennek folyományaként került sor a hétfői F3-as tesztre.
Ezúttal a korábbi terveknek megfelelően vetélytársak is akadtak, Kiss Norbert és Michelisz Norbert mellett itt volt az A1 GP-ből, illetve a nemzetközi Formula 3000-ből ismerhető Enrico Toccacelo, illetve a jelenlegi GP2-ben versenyző Lucas Di Grassi is, akik nyilvánvaló és tartalmas formulaautós múltjuknak köszönhetően hiteles mércét biztosítottak csakúgy, mint Channoch Nissany, aki igen sok tapasztalatra tett szert már a Coloni Nissan-nal.
Hétfő reggel a Hungaroringen a korai időpont ellenére is embert próbáló a hőség, a depó területe teljesen üres, mindössze a Szász Motorsport főhadiszállása felé közeledve érezhető az élet jelenléte, ott viszont intenzíven folyik a készülődés a versenyzők indulása előtt. A két Norbi ekkor még civilben, látszólag nyugatalanul várakozik, érdekes megfigyelni a két pilóta feszültségének eltérő megnyilvánulását miközben a hátországot biztosító támogatóikkal beszélgetnek. Ahogy Parádsasváron Liscsinszky Olga autójának újjáépítése során most is egy csapat formálódik a Zengő és a Proex Motorsport tagjaiból, nem számít ki, honnan érkezik, a két fiatal versenyző sikere közös cél.
A tesztnapot Enrico Toccacelo kezdi meg, összesen négy mért kört tesz meg kisebb műszaki hibákkal megszakítva, majd Channoch Nissany lép a helyébe, összesen hét mért kört teljesít. Bianca Steiner a harmadik a sorban, neki öt mért kör jut, mielőtt pontosan 10 óra 46 perckor Kiss Norbert kihajt a boxból. Norbi készülődése láttán a helyszínen tartózkodó újságírók egyszerre a Coloni Nissan köré gyűlnek, azonban még kicsit várniuk kell, Norbi cipője túl széles, ezért ragasztószalaggal szűkít rajta Szabolcs Róbert, aki mindvégig Norbi mögött áll a nap folyamán és feszülten figyeli ifjú felfedezettjének minden lépését. Norbi elsőre öt mért kört teljesít, az első etap végén legjobbja 1:50.973, azonban az első etap végén a szakmabeliek már a fáradtság jeleire lesznek figyelmesek. Norbi széles mosollyal a sisak alatt hagyja el a Coloni Nissan-t, azonban ahogy leveszi a fejvédőt arckifejezése visszavált a komoly, feladatra koncentráló énje által képviselt formára. A délelőtt folyamán a továbbiakban Michelisz Norbert is megtesz három mért kört 11:10-től, majd 11:33-kor ismét Enrico Toccacelo veszi kézbe az irányítást.
Déltájban a légkondicionált étteremben Norbi megosztja első benyomásait az asztaltársasággal, elmondása szerint ekkor a határok megtalálása a legfurcsább számára, ez a probléma kiegészül az eddig soha nem tapasztalható fizikai megterheléssel és a Coloni Nissan nyers viselkededésével, nagy az ugrás a márkakupás Clio-t követően. Mellettünk ekkor az előző esti labdarúgó világbajnokság döntője a téma, a részben olaszok által alkotott asztaltársaságot a privát beszélgetés során egyértelműen az előző esti olasz győzelem foglalkoztatja, mi pedig jót mosolygunk ezen. Délután 13:24-től Bianca Steiner kezdi a második kört, összesen tíz mért kört tesz meg, a boxba érkezése előtti utolsó körben beállítja aznapi legjobb köridejét, 1:47.167-nél áll meg a stopper. Kiss Norbi második és egyben aznapi utolsó felfutása nyolc körön át tart, Biancához hasonlóan ő is az utolsó pillanatra hagyja a legjobb köridejét, a monitor 1:47.930-at mutat, miközben a Clio Kupa éllovasa elhagyja a pályát. Michelisz Norbi szintén nyolc kört tesz meg, ebből az utolsó öt körében végig 1:49-es időket fut, legjobbja 1:49.210. A tesztnapot Bianca Steiner zárja egy rövid, három körös fináléval, javítani azonban nem tud, így kialakul a sorrend a hétfői tesztnap alapján.
A leggyorsabb a már több fronton bizonyított Enrico Toccacelo lett 1:44.249-cel, a Coloni Nissan-okat igen jól ismerő Channoch Nissany 1:46.998-ra volt képes, Bianca Steiner 1:47.167-et futott, Kiss Norbi élete első éles formulaautó tesztjén 1:47.930-at ért el, Michelisz Norbert pedig szintén első alkalommal 1:49.210-et.
A nap végén a teszt létrejöttében oroszlánrészt vállaló Frank Tamás igen elégedetten nyilatkozott a fiatal márkakupás versenyzők teljesítményéről, azonban rávilágított, hogy fejlődésre szükség van, Kiss Norbi leginkább ezt az erőnlét terén látja elengedhetetlennek, ennek szellemében meg is kezdte az edzéseket, hogy a továbbiakat még jobb formában várhassa. Láthatóan elégedett volt a tesztnapon szintén megjelenő Paolo Coloni Úr is, így azt gondolom minden szempontból egy eredményes tesztnapon vagyunk túl.
Szeretnénk megköszönni a lehetőséget Frank Tamás és Channoch Nissany Uraknak valamint a Szász Motorsportnak és Minden Tisztelt Versenyzőnek, Csapatvezetőnek, Csapattagnak, hogy ellátogattak a tesztnapra!
|