Zuber megszerezte első győzelmét
Formula.hu 2008.10.14. 18:20
2006.08.27. Azok, akik szeretik a GP2-es versenysorozatot, és látták a mai futamot, egy dologban minden bizonnyal egyetértenek.
Mindazok mellett, hogy a bajnokság első két helyén álló pilóta, Piquet Jr. és Hamilton között még mindig nyílt a verseny, egyszerűen fantasztikus küzdelmet mutattak ezek a fiatal pilóták.
De nemcsak a bajnoki trófeáért folyik a versengés, hiszen a harmadik helyet tekintve sincs még végleg lejátszva minden: Timo Glock és Alexandre Premat is egyaránt szeretné majd a kezében tudni a bajnoki sorozat harmadik legjobb versenyzőjének kijáró címet.
A mai napon megrendezésre kerülő törökországi sprintfutamon napsütéses idő fogadta a versenyzőket és a csapatokat egyaránt. A tiszta pályaviszonyok és az időjárási körülmények miatt tehát nem kellett aggódnia senkinek, és így teljes mértékben csakis a futamra összpontosíthattak.
A 23 körös versenyt a sportszabályoknak, illetve a szombati verseny befutójának megfelelően Andreas Zuber kezdhette meg az első helyről. A piros lámpák kialvását követően meglódult a mezőny, és már az első kanyarban hatalmas kakaskodások alakultak ki. Voltak olyanok, akik a koccanások elkerülése érdekében az aszfaltozott bukóteret is igénybe vették.
A rajtot követően Zuber meg tudta tartani az első helyét, mögötte pedig a Piquet Sport versenyzője, Alexandre Negrao és az iSportos Timo Glock következett.
Az első kör végén a bajnokság élén álló Lewis Hamilton is egy kissé felborzolta a kedélyeket, amikor egy jobbos kanyarban a kerékvetőn áthaladva megpördült, és néhány másodpercig várnia kellett, míg annyira megtisztul előtte a pálya, hogy folytatni tudja a futamot.
Nem sokkal ezt követően a GP2-től már-már szinte megszokott látványosságként újabb koccanások következtek. Ezúttal Giorgio Pantano mérte fel rosszul a féktávot a célegyenes végi kanyarban, aminek eredményeképpen a Luca Filippi, Giorgio Pantano és Clivio Piccione alkotta trió versenygépei kerültek igen közeli kontaktusba.
A vasárnapi sprintversenyre vonatkozó sportszabályzat értemében nem kötelező kimenni a pilótáknak a boxba, hogy kereket cseréljenek, vagy akár üzemanyagot vételezzenek. Nem volt ez így Felix Porteiro esetében, akinek valamilyen gondja támadt az autójával.
Eközben az ifjú Piquet és az angol nemzetiségű Lewis Hamilton azon fáradozott, hogy minél feljebb verekedjék magukat a mezőnyön. Igyekezetüket mutatva Piquet részéről láthattunk például hatalmas fékezéseket, vagy az ART-os pilóta által bemutatott látványos előzéseket.
Alig telt el nyolc kör a versenyből, amikor a célegyenesre ráfordító kanyarívben a hazaiak reménysége, Jason Tahinci mögött haladó Gianmaria Bruni nekikoccant a török pilóta autójának. Kettejük találkozása azonban nem volt végzetes, mivel mindkét versenyző tovább tudta folytatni a futamot.
10 kör elteltével Piquet Jr. már a 4-dik helyen haladt, míg legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton a 8-dik pozícióban küzdött ellenfeleivel. Jose Maria Lopezt és Alexandre Premat-t is szinte könnyedén meg tudta előzni, bár jóllehet, hogy csapattársa nem is igen akart ujjat húzni Hamiltonnal.
Eközben természetesen Piquet Jr. sem ült a babérjain, aki az előtte autózó Timo Glockkal akadt össze. Hiába próbálta őt megelőzni, nem igazán sikerült. A kettejük kialakult küzdelemben azonban olyan hatalmasakat fékezett a brazil pilóta, amely feltehetően nem érintette pozitívan a gumiabroncsok állapotát.
10 körrel a futam vége előtt Hamilton már az 5-dik helyen volt, és közvetlenül előtte ott volt Piquet Jr, aki továbbra is német ellenfelével bajlódott. Azzal a Timo Glockkal, akiről egyre többet mondják, hogy eséllyel pályázhat a WilliamsF1-es alakulat tesztpilótai posztjára.
Mindössze két kört kellett Hamiltonnak Piquet mögött megtennie, amikor egy jobb kigyorsítás során maga mögé tudta őt utasítani.
Nem sokkal ezt követően az ART versenyzője már Glockot próbálta megelőzni, de Piquet-hez hasonlóan ez neki sem ment olyan könnyedén. Az egyik kanyarívben megpróbált elmenni a német mellett, de egy kissé összeért a két autó, és így Hamilton jobbnak látta, ha egy kicsit visszább veszi a tempót. Ez pedig pontosan elegendő volt Piquet-nek ahhoz, hogy visszaelőzze az angol versenyzőt. Előnyének azonban nem sokáig örülhetett, hiszen Lewis Hamilton kitartásának köszönhetően ismét megmutatta Piquet-nek, hogy most itt nem rúghat labdába.
Még három kör volt a verseny leintéséig, amikor Hamiltonnak végre sikerült maga mögé utasítania harmadik helyen autózó Timo Glockot, majd pedig az utolsó körben elképesztő rövid féktávot véve Adam Carroll mellett is el tudott menni.
A 23 körös verseny végén tehát Andreas Zuber - a Trident Racing alakulat versenyzője - az első helyről rajtolva egészen a futam leintéséig ki sem engedte kezéből a vezető szerepet. A második helyen a bajnokság jelenlegi éllovasa, Lewis Hamilton végzett, aki végig kitartóan küzdött azért, hogy minél több pontot szerezzen pozíciója megerősítése érdekében. A dobogó harmadik fokára pedig Adam Carroll állhatott fel.
A bajnoki pontversenyben második helyen álló Nelson Piquet Jr. ezúttal az 5-dik helyen ért célba.
A GP2-es versenysorozat következő, és egyben záró futamára a szeptember 10-i hétvégén Monzában kerül majd sor. Minden bizonnyal izgalmas futam vár a mezőnyre, hiszen a legjobbnak kijáró bajnoki trófea sorsa még mindig nem dőlt el Lewis Hamilton és Nelson Piquet Jr. között.
GP2 - Versenyhétvége Isztambul - 2. verseny - 2006.08.27.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
A. Zuber |
Trident Racing |
37:54.990 |
2. |
L. Hamilton |
ART Grand Prix |
+2.938 |
3. |
A. Carroll |
Racing Engineering |
+3.826 |
4. |
T. Glock |
iSport International |
+5.807 |
5. |
N. Piquet Jr. |
Piquet Sports |
+6.749 |
6. |
N. Lapierre |
Arden International |
+10.347 |
7. |
A. Premat |
ART Grand Prix |
+16.693 |
8. |
F. Perera |
DAMS |
+17.382 |
9. |
L. di Grassi |
Durango |
+18.000 |
10. |
S. Hernandez |
Durango |
+20.358 |
11. |
J. M. Lopez |
Super Nova International |
+20.610 |
12. |
F. Monfardini |
DAMS |
+20.977 |
13. |
E. Viso |
iSport International |
+23.010 |
14. |
A. Valles |
Campos Racing |
+23.585 |
15. |
G. Bruni |
Trident Racing |
+26.360 |
16. |
J. Villa |
Racing Engineering |
+38.058 |
17. |
J. Tahinci |
FMS International |
+44.899 |
18. |
V. Petrov |
DPR |
+45.888 |
19. |
H. Yoshimoto |
BCN Competicion |
+60.623 |
Kiestek:
Versenyző |
Csapat |
Kör |
F. Porteiro |
Campos Racing |
4. kör |
A. Negrao |
Piquet Sports |
2. kör |
F. Fauzy |
Super Nova International |
2. kör |
L. Filippi |
BCN Competicion |
1. kör |
C. Piccione |
DPR |
1. kör |
G. Pantano |
FMS International |
1. kör |
M. Ammermüller |
Arden International |
0. kör |
Leggyorsabb kör: L. Hamilton, 1:36.822 (23. kör)
|