Hírek 2009 : Filippi nyerte az utolsó versenyt a sok büntetésnek köszönhetően |
Filippi nyerte az utolsó versenyt a sok büntetésnek köszönhetően
formula.hu 2009.09.20. 20:27
A sprintfutam rajtrácsának végleges kialakulásához fontos szerepet játszott, hogy a Portugál Nagydíj főversenyét követően Michael Herck hatodik helyezését törölték, miután az autók átvizsgálása során a versenybíróság a román pilóta autójának hasmagasságát a regulákban megadott értékhez képest alacsonyabbnak találták. A szabálytalanság miatt David Price csapata nem sokáig örülhetett az idei első pontszerző helyezésüknek, miután Hercket kizárták a szombati versenyből, és ezzel együtt a sprintfutam rajtrácsának utolsó helyére száműzték őt.
A DPR-es mellett azonban még akadtak olyanok, akik szintén szabálytalannak lettek minősítve. A Trident Racing mindkét versenyzője, Davide Rigon és Ricardo Teixeira is 25 másodperces időbüntetést kapott, mert indokolatlanul levágták az algarvei pálya első kanyarját.
A DAMS alakulatánál szereplő Jerome d'Ambrosio és az iSportos Giedo van der Garde pedig egyaránt 5 rajthelyes büntetésben részesült, miután az első sikán levágásával hajtottak végre előzést, és nem engedték vissza maguk elé ellenfeleiket.
Az első rajt alkalmával néhány pilóta a szabad jelzés előtt elindult a rajtrácsról, amire a versenybíróság azonnali reakcióként elrendelte az újabb rajtprocedúrát. Az izgalmak fokozásaként a DPR újonca, Johnny Cecotto Jr-nál is akadtak gondok, aki viszont nem tudott elindulni a második felvezető körre. A pórul járt pilóta autóját a marsallok betolták a boxutcába, és onnan kezdhette meg a sprintfutamot.
A második rajt alkalmával Vitaly Petrov nem tudott elindulni a rajtrácsról, amit az orosz pilóta azonnal kézfeltartással jelzett a mezőny többi résztvevőjének. Az elrajtolt mezőny többi tagja igyekezett megfelelően helyezkedni és egyben kikerülni a pálya közepén ragadt Barwa autót, de a DPR-t kormányzó Michael Herck hátulról belerohant az orosz autójába. A versenybíróság azonnal a pályára küldte a biztonsági autót, és piros zászlóval le is állították a futamot, hogy a két rommá tört autót eltávolítása mellett zavartalanul tudják menteni az autójában ülve maradt Hercket. A hozzávetőlegesen tíz perces kényszerszünetben sikeresen kiemelték autójából a DPR-es versenyzőt, akit azonnal a pálya mellett lévő orvosi központba, majd pedig onnan helikopterrel a kórházba szállítottak megfigyelés céljából.
A biztonsági autó mögött araszoló mezőny élén a pole-ból indult Andreas Zuber autózott, akit Davide Valsecchi, Lucas di Grassi, Kamui Kobayashi és a sorozat bajnoka, Nico Hülkenberg követett.
A harmadik körben végül ismét útjára engedték a mezőnyt, és Zuber, valamint az őt követő néhány riválisa kissé vitatható módon még a rajt/cél vonal átlépése előtt elhaladt a biztonsági autó mellett. A következő körben Hülkenberg az egyik jobbos kanyarban nem védte megfelelően a belső ívet, amit a mögötte megérkező Luca Filippi azonnal ki is használt, és megelőzte az ART német kiválóságát. Néhány másodperccel később Di Grassi került nehéz helyzetbe, amikor a célegyenesben Kamui Kobayashi egy jó kigyorsítással megelőzte őt. Ahogyan azt azonban a Racing Engineering brazil pilótájától már megszokhattuk, nem adta magát olyan könnyen: az első kanyarban megpróbált belső íven visszaszúrni japán ellenfelének, de Kobayashi ezúttal szépen védte az ideális ívet.
Egy körrel később azonban Di Grassi ugyan ott, ahol korábban csatát vesztett a DAMS-os ellenfelével szemben, szélárnyékból kibújva és meglehetősen rövid féktávot véve visszavette pozícióját Kobayashitól. A japán fiú szemmel láthatóan nem számított erre, hiszen elrontotta a kanyar bejárati ívét, amit Hülkenberg azonnal ki is használt.
A nyolcadik körben azonban mindkét ART pilóta, Pastor Maldonado és Nico Hülkenberg is boxutcai áthajtásos büntetést kapott a biztonsági autós fázis alatti előzésük miatt. Két körrel később Kamui Kobayashi, majd az élről Andreas Zuber és Lucas di Grassi is hasonló okból kényszerült a boxutcába. A mezőny elején autózó versenyzőkre kiszabott büntetések után Valsecchi, Filippi és Perez vették át az első három helyet.
A futam végkimenetele szempontjából a 12-dik kör fordulópontnak mondható, hiszen ekkor szólították fel Davide Valsecchit is boxutcai áthajtásra, aki szintén előzött, amikor a biztonsági autó még nem hagyta el a pályát. A Barwa olasz pilótájának büntetése után Luca Filippi vehette át a vezető helyet.
A Filippi, Perez, Villa, Clos kvartett mögött autózott a hazai pályán szereplő Alvaro Parente, aki a 14-dik körre alig 0.5 másodperce haladt a negyedik helyezett Dani Clos mögött. A következő körben Cecotto mögé érkezett meg Di Grassi és Hülkenberg - a tőlük kissé szokatlan 16, 17-dik helyeken -, de mindketten könnyedén megelőzték a DPR-es fiút.
Hét körrel a futam vége előtt Hülkenberg mindössze 0.4 másodpercre autózott a Racing Engineering brazilja mögött, és rendre kereste az előzési pontokat.
Mivel a rajt során bekövetkezett baleset miatt jó néhány percre leállították a futamot, a következő kör kezdetén a hátralévő versenytáv kiírását átváltották időalapú számlálásra, és innen kezdve hat perce volt a mezőny résztvevőinek arra, hogy minél jobb pozíciókat tudjanak kiharcolni maguknak.
Eközben Hülkenberg folyamatosan a határokon autózott Di Grassi mögött, és hiába tudott féktávokon megérkezni rá, az egyenesekben rendre elhúzott előle.
A 2009-es idény szezonzáró sprintfutamát végül Sergio Perez és Javier Villa előtt Luca Filippi nyerte meg, de később Perezt megbüntették, így a pódium 3. fokára Dani Clos állhatott fel, aki megszerezte első pontjait és pódiumát GP2-ben.

|