Barcelona 2. nap: Vettel megdöntötte Sato uralmát
Formula.hu 2008.11.18. 17:30
Sebastian Vettel a második helyre parancsolta Takuma Satót, aki a tegnapi edzés után délelőtt is a legjobb időt teljesítette. A japán pilóta az ebédszünet után átadta volánt Sebastien Bourdaisnak, aki a harmadik helyre hozta be a Toro Rosso versenygépét.
Sebastian Vettel végzett az élen a barcelonai tesztek második napján. A Red Bull Racing versenyzője bordázatlan abroncsokkal teljesítette a programját, és az adatgyűjtésre fektette a hangsúlyt.
A csapatok nagy része már az új elemekkel lépett pályára. A Honda új, szélesebb első szárnnyal, de az idei hátsó légterelővel folytatta az információgyűjtést. A BMW-Sauber az új elemek mellett a KERS-t is pályára vitte. Kubica a nap végén elmondta, hogy bár jelentősen csökkent a leszorító erő, a slick gumik ellensúlyozzák ezt, így nem számít jelentős különbségre az idei és a 2009-es versenygép között.
A Toro Rosso az idei konstrukcióval teljesítette a köröket. A csapat színeiben három versenyző tesztelt. Sebastien Buemi egész nap szolgálatban állt, Takuma Sato délelőtt, Sebastien Bourdais délután lépett pályára. Buemi első próbálkozása nem volt túl sikeres a slick gumikkal, mivel a kavicságyban landolt.
Bourdais jól ismeri a bordázatlan gumikat, így neki nem okozott problémát a teszt. Sato ezzel leadta ajánlólevelét a csapatnak, és szerdán már csak néző lehet.
A nap során több incidens is történt, Vettel autója kigyulladt, Nick Heidfeld gépéből pedig kifogyott az üzemanyag. A megpördülések ezúttal sem maradtak el.
Pedro de la Rosa a Force India színeiben lépett pályára, hogy segítse a McLaren-Mercedes új partnerét az előrelépésekben. Adrian Sutil közel másfél másodperccel volt gyorsabb, mint a spanyol tesztpilóta. Az Ezüstnyilaknál Gary Paffett folytatta a munkát, két autóval. Az egyikbe a KERS is beépítésre került.
Lucas di Grassi jobban boldogult a második tesztnapon, és jelentős előrelépéseket tett. A szerdai tesztnapon Bruno Senna kap újabb lehetőséget a bizonyításra.
Giedo van der Garde a második napon sem boldogult jobban, aki elsősorban saját ismereteit bővítette, Nelson Piquet jelentősebb több adattal szolgált.
A Ferrari folytatta a jövő évi előkészületeket Luca Badoerrel és Marc Genével a volánnál. Gené a beállításokra fektette a hangsúlyt, míg Badoer programjában a motor és a váltó kapta a főszerepet.
Szerdán valamennyi csapat befejezi a munkát.
1.
|
S. Vettel
|
RBR
|
RB4
|
1:19.751
|
|
70
|
|
2.
|
T. Sato
|
Toro Rosso
|
STR3
|
1:20.017
|
+0.266
|
79
|
|
3.
|
S. Bourdais
|
Toro Rosso
|
STR3
|
1:20.034
|
+0.283
|
48
|
|
4.
|
S. Buemi
|
Toro Rosso
|
STR3
|
1:20.223
|
+0.472
|
99
|
|
5.
|
G. Paffett
|
McLaren
|
MP4-23
|
1:21.340
|
+1.589
|
70
|
|
6.
|
R. Kubica
|
BMW
|
F1.08
|
1:21.521
|
+1.770
|
76
|
|
7.
|
N. Rosberg
|
Williams
|
FW30
|
1:21.525
|
+1.774
|
113
|
|
8.
|
J. Button
|
Honda
|
RA108
|
1:21.770
|
+2.019
|
110
|
|
9.
|
A. Sutil
|
Force India
|
VJM-01
|
1:22.073
|
+2.322
|
58
|
|
10.
|
L. Di Grassi
|
Honda
|
RA108
|
1:22.283
|
+2.532
|
100
|
|
11.
|
N. Piquet Jr.
|
Renault
|
R28
|
1:22.348
|
+2.597
|
85
|
|
12.
|
L. Badoer
|
Ferrari
|
F2008K
|
1:22.425
|
+2.674
|
116
|
|
13.
|
M. Gene
|
Ferrari
|
F2008K
|
1:22.772
|
+3.021
|
31
|
|
14.
|
N. Heidfeld
|
BMW
|
F1.08
|
1:22.945
|
+3.194
|
81
|
|
15.
|
G. van der Garde
|
Renault
|
R28
|
1:23.250
|
+3.499
|
37
|
|
16.
|
P. de la Rosa
|
Force India
|
VJM-01
|
1:23.499
|
+3.748
|
86
|
|
|