Adam Carroll győzött a kaotikus magyar futamon
Formula.hu 2008.10.14. 19:16
2007.08.04. Az időjárás-előrejelzésnek megfelelően felhős égbolt fogadta a GP2 mezőny versenyzőit, akik ezúttal a Magyar Nagydíjon mérték össze erejüket.
Miután a pilóták teljesítették a felvezető kört és felsorakoztak a rajtrácsra, Sebastian Buemi magasba emelt kézzel jelezte, hogy valami nincs rendben az autójával. Mivel az ART pilóta még idejében adta tudtára a versenybíráknak problémáját, az első rajtkísérletet követően elrendeltek egy újabb rajtot.
Timo Glock indulhatott az élről a 42 körös Magyar Nagydíjon, de az első kanyarban megelőzte legnagyobb ellenfele, Lucas di Grassi. A rajt során nem volt komolyabb probléma, így minden pilóta gond nélkül el tudott fordulni az első kanyarban. Ahogyan azt már az idei évben is megszokhattuk, a fiatal pilóták igen rámenősen próbáltak minél jobb pozíciókat kiharcolni maguknak. Ennek első „áldozata" Mike Conway volt, aki a pálya egyik balos kanyarívében megpördült, de tovább tudta folytatni a futamot.
A második körben Andreas Zuber az ötödik helyen haladt, de több ízben is próbálta őt megelőzni Carroll. Eközben a második helyen álló Glock támadta az élen álló Di Grassit, aki jelenleg a német mögött a második helyen áll a pilóták pontversenyében.
A verseny negyedik körében elkezdődtek a boxkiállások sorozata, amelyet a japán Kazuki Nakajima kezdett meg elsőként.
A Durango csapatát erősítő Karun Chandhok is megpördült egy alaklommal, miután az egyik lassítónál rosszul választotta meg azt a bizonyos fékezési pontot. Glock boxkiállása nem sikerült valami fényesen, hiszen a csapat szerelői kissé sokat bíbelődtek a német pilóta autójával. A mezőny első három helyét Giorgio Pantano, Lucas di Grassi és Andreas Zuber foglalta el.
A verseny tizedik körében Di Grassi a második helyről kiment a boxba kereket cserélni és tankolni. A boxból történő visszajövetele azonban nem a legjobban sikerült, hiszen Nakajima a célegyenes végi kanyarban megelőzte őt.
Maldonado - aki akár a dobogóra is esélyes lehetett volna - a pálya elején nekicsapódott a gumifalnak, és kiesett. Nem sokkal később Lapierre is búcsúzott a futamtól, miután Luca Filippi megpróbálta őt megelőzni az első kanyarban, de egy kissé összekoccant a két autó.
Két körrel később ismét változott az élen a helyzet, miután a hatodik helyről rajtolt Adam Carroll átvette a vezetést Borja Garcia és a kínai Ho-Pin Tung előtt.
A 25-dik helyről rajtolt Marcus Niemela sem tudott eljutni a kockás zászlóig, aki első GP2-es futamán lépett pályára. A fiatal finn pilóta a Forma 1-be átszerződött Sakon Yamamoto autójába ülhetett be, de a 14-dik körben búcsúzni kényszerült a küzdelmektől. Nem sokkal később a célegyenesben hatalmas baleset történt, miután a Super Novás Luca Filippi autója megcsúszott a kerékvető köveken, és a boxutca előtti részen belecsapódott a tribünök előtti gumifalba, majd onnan átsodródott a pálya másik oldalára. Eközben viszont másik két pilóta, Alexandre Negrao és Vitaly Petrov autóját is eltalálta, akik szintén kiestek a versenyből.
A biztonsági autót a pályára küldték, hogy a pályabírók el tudják távolítani az ütközések következtében keletkezett a törmelékeket. Eközben az FMS International remek taktikával kihívta a boxba Adam Carrollt, aki a kerékcsere és a tankolás után az első helyre tudott visszajönni. Carroll, Chandhok, Nakajima autózott az első három helyen, míg a bajnokságot vezető Timo Glock ekkor nem volt pontszerző helyen, aki a 12-dik pozícióban araszolt a biztonsági autóként funkcionáló Mercedes mögött.
Néhány körrel később szabadjára engedték a mezőnyt, és Nakajima máris elkezdte erősen támadni az előtte lévő indiai ellenfelét, Chandhokot.
A két Durangos pilóta sem bánt egymással kesztyűs kézzel, akik az első kanyarban látványos előzést mutattak be. Villa is nagy nyomás alatt volt, akinek a már-már viseltessé vált gumikkal nehezen sikerült a pályán tartania autóját.
Karun Chandhok szépen tartotta pozícióját, aki mögött istállótársa, Borja Garcia egyre inkább kereste a legjobb előzési lehetőségeket.
A 22-dik körben Andreas Zuber a Durango indiai versenyzőjének megelőzésével feljött a negyedik helyre, miután a célegyenes végi első kanyarívben sikeresen végrehajtotta előzési manőverét.
Két körrel később Timo Glock is előzésre szánta el magát egy jobbos kanyarban. A német versenyző beszúrta autójának orrát Rodrigez mellé, aki védte pozícióját és zárta az ívet német ellenfele előtt. A nem éppen szerencsés helyen megkísérelt előzési kísérlet eredménye pedig az lett, hogy az iSport versenyzője megpördült a pályán, de vissza tudta hozni autóját a kavicságyból, ezzel viszont teljes mértékben elszálltak a pontszerzési esélyei.
A látványos előzésekkel, kicsúszásokkal és biztonsági autós szakaszokkal tarkított Magyar Nagydíjat végül Adam Carroll nyerte meg, akit Kazuki Nakajima és Andreas Zuber követett a második és a harmadik helyen. Pontszerző helyen ért még célba sorrendben a brazil Lucas di Grassi (4. hely), a Durangos Borja Garcia (5. hely), Roldan Rodriguez (6. hely), az Ardenes Adrian Zaugg (7. hely) és a Racing Engineering spanyol versenyzője, Javier Villa (8. hely).
A bajnoki pontverseny első helyén álló versenyző, Timo Glock ezúttal pontszerzés nélkül zárta a Hungaroringen megrendezett főversenyt.
A vasárnapi sprintfutamra helyi idő szerint 10:00-kor kerül majd sor.
GP2 - Versenyhétvége - 7. forduló Magyar Nagydíj - 1. verseny - 2007.08.04.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
Adam Carroll |
FMS International |
1ó06:39.582 |
2. |
Kazuki Nakajima |
DAMS |
+0.714 |
3. |
Andreas Zuber |
iSport International |
+1.156 |
4. |
Lucas di Grassi |
ART Grand Prix |
+12.204 |
5. |
Borja Garcia |
Durango |
+13.072 |
6. |
Roldan Rodriguez |
Minardi Piquet Sports |
+17.513 |
7. |
Adrian Zaugg |
Arden International |
+31.138 |
8. |
Javier Villa |
Racing Engineering |
+31.455 |
9. |
Ho-Pin Tung |
BCN Competicion |
+31.994 |
10. |
Timo Glock |
iSport International |
+32.399 |
11. |
Kohei Hirate |
Trident Racing |
+32.826 |
12. |
Andy Soucek |
DPR |
+38.226 |
13. |
Bruno Senna |
Arden International |
+38.936 |
14. |
Karun Chandhok |
Durango |
+49.538 |
15. |
Sebastian Buemi |
ART Grand Prix |
+4 kör |
Kiestek:
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Giorgio Pantano |
Campos Grand Prix |
34. kör |
Christian Bakkerud |
DPR |
28. kör |
Jason Tahinci |
FMS International |
22. kör |
Vitaly Petrov |
Campos Grand Prix |
12. kör |
Alexandre Negrao |
Minardi Piquet Sports |
12. kör |
Luca Filippi |
Super Nova International |
12. kör |
Marcus Niemela |
BCN Competicion |
11. kör |
Pastor Maldonado |
Trident Racing |
8. kör |
Nicolas Lapierre |
DAMS |
8. kör |
Mike Conway |
Super Nova International |
0. kör |
Leggyorsabb kör: Sebastian Buemi (ART Grand Prix), 1:29.578
|